Frans Everts vertrekt bij Shell Nederland, Thomas de Boer volgt hem op

Frans Everts, topman van Shell Nederland, treedt per 1 september af. Thomas de Boer zal zijn functie overnemen, zo maakte het bedrijf woensdag 3 juni bekend. Everts stond sinds 1 april 2023 aan het roer van Shell Nederland en neemt na een dienstverband van 37 jaar afscheid van het bedrijf.
Onder Everts bouwde Shell Nederland volgens het bedrijf aan “het energiesysteem van morgen”. “De bouw van een van Europa’s grootste groene waterstoffabrieken vordert gestaag, net als de bouw van Shells vierde windpark op zee en de uitrol van het netwerk van laadpalen voor elektrisch rijden”, valt te lezen in het persbericht.
Everts kijkt met trots en plezier terug op de afgelopen jaren bij Shell Nederland. “Onze rol in de Nederlandse energievoorziening en de energietransitie is niet te onderschatten. We houden Nederland warm, in bedrijf en in beweging. We hebben hier de kennis, het kapitaal en de partners om de energietransitie te laten slagen. Ik weet zeker dat Thomas de Boer hier met zijn ervaring en achtergrond een belangrijke rol in gaat spelen.”
Kansen
De Boer (1975) werkt sinds 2001 bij Shell en is momenteel vicepresident Biogas. In die rol was hij onder meer verantwoordelijk voor de integratie van het Deense dochterbedrijf Nature Energy. Eerder vervulde De Boer commerciële en operationele directiefuncties voor Shell in Rotterdam, Londen en San Francisco.
“Ik zie enorme kansen voor Shell, voor Nederland en voor de Nederlandse industrie”, zegt hij in een persbericht. “Een duurzame industrie en een betrouwbare energievoorziening zijn cruciaal voor de transitie en onze strategische onafhankelijkheid als land. Hierin hebben we als Shell een belangrijke rol te spelen en daar zet ik mij de komende jaren graag voor in.”
Lees ook:




