Gokprobleem

‘Carwash-medewerker steelt 10.000 euro: maand voorwaardelijke celstraf’

De oud-medewerker moet het bedrag van zo'n 10.000 euro terugbetalen. Foto: Shutterstock

Een voormalig werknemer van BOB Autowas is op maandag 4 augustus door de rechter veroordeeld voor het stelen van geld van de carwash. De man kreeg een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van één maand. Ook moet hij het gestolen bedrag terugbetalen.

De zaak kwam aan het licht nadat de eigenaar van de carwash, bij vermoedens van onregelmatigheden, beveiligingscamera’s liet installeren. Hierop werd de verdachte op heterdaad betrapt, meldt het AD. Uit onderzoek bleek dat hij gedurende langere tijd geldbedragen wegnam. Volgens justitie ging het om een bedrag van zo’n 10.000 euro. De rechter bepaalde dat de verdachte dit volledige bedrag moet terugbetalen aan de carwash.

Naast de taakstraf en voorwaardelijke celstraf van een maand legde de rechter ook bijzondere voorwaarden op. De man krijgt een meldplicht, moet zich laten begeleiden bij schuldhulpverlening en meewerken aan een ambulante behandeling voor zijn gokverslaving. Uit de zitting bleek dat de diefstal voortkwam uit een gokprobleem. Daarom legde de rechter tevens een verbod op deelname aan kansspelen op en moet de man zich registreren in het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen (Cruks).

BOB Autowas heeft aangegeven niet op de zaak te willen reageren.

Lees ook:

Auteur: Nina Koelewijn