Exclusief interview

Q8 zoekt uitbreiding Tango-netwerk in Nederland

Frank Rouwens: "De bestaande Tango-locaties zijn vaak te klein voor een shop, dus we zoeken andere plekken." Foto: Q8

Q8 zoekt uitbreiding van zijn Tango-netwerk in Nederland. Dat zegt Frank Rouwens, managing director Northwest Europe, in een gesprek met Mobility Energy over de ambities van het energiebedrijf.

Met net geen tweehonderd tankstations is Tango op de Nederlandse markt een kleine speler. Als het van moederbedrijf Q8 afhangt, dan mag dat veranderen. In een exclusief interview met Mobility Energy dat volgende week verschijnt, zegt Frank Rouwens. “Tango is van oudsher een merk dat met onbemande stations heel specifiek inzet op tanken & go”, zegt hij. “Je tankt voor een goede prijs en je bent snel weer weg. Dat was de propositie waarmee Tango heel erg sterk stond, dus hebben we er voor gekozen om die positionering te houden.”

Toch wil Q8 ook in Nederland graag uitpakken met een aanbod shop en food bij zijn vestigingen. “Het probleem daarbij,” zegt Rouwens, “is dat je voor zo’n foodservice-hubs een site met de nodige oppervlakte nodig hebt. Historisch gezien zijn veel Tangosites daarvoor te klein.” De conclusie is logisch: “we kijken dus rond of we in Nederland een bestaand netwerk kunnen acquireren, en dan vooral één met locaties die wat groter zijn. Want wij denken dat in de Nederlandse markt dat er inderdaad meer potentieel ligt om ook daar het soort mobility hubs te introduceren die we in België onder de noemer Q8 al hebben.”

Het volledige interview met Frank Rouwens verschijnt in de nieuwste editie van het Mobility Energy Magazine, dat begin augustus verschijnt.

Lees ook eerder verschenen artikelen uit het magazine:

Auteur: Matthieu Van Steenkiste